2018. április 19., csütörtök

Egyiptomi álom


Egyiptomi álom

Elmondom Neked, hogy már oly rég óta vágytam,
a messzi, az ezeregy éjszaka csodálatos világába,
meglátni, megérezni, az elmondhatatlanhoz közel kerülni.
Végül az álom hozta el a nagy, a különleges utazást,
váratlanul, némán álltam a Vörös tenger partján,
vagy tán nem is olyan készületlen ért az utazás,
a lelkemben rég óta felkészültem,
azért zavartan, nem is értve,
kívánságom hogy is teljesülhetett ily hirtelen,
de nem ad magyarázatot az álom,
ahogy szandálomból kibújtam,
a vízbe szinte félve léptem,
hogy az út porával az ott lakókat bepiszkolom,
megborzongatott az érzés,
a tenger mennyi mindent tudna mesélni,
körülöttem milliónyi különleges néma lény,
elég csak alámerülni, és egy másik,
a szemem elé egy ismeretlen világ tárul,
a csodák mesés birodalmába kerültem,
közben a film tovább forog, a következő kép,
a következő álomkép már a piramisok lábainál talál,
kicsiségemben, látva az elme hatalmasságát,
szinte magam is kővé meredtem,
képzeletemben megjelent a rengeteg ember,
ki a csodát kőről kőre hordta össze,
majd a port szandálomról levertem,
hogy repüljek tovább az álom léggömbjén,
vagy inkább repülő szőnyegén
megérkezzek Kairó színes forgatagába,
a mesés gazdagságon ámultam,
de az oázis után a szegénység sivatagát is láttam,
tiszta, ragyogó szemű gyermekeket, nőket,
nem értettem nyelvüket ,
helyettük beszéltek a tekintetek,
értettem mosolyukat, könnyeiket,
a kedves, a barátságos invitálásukat,
megcsapott az illatok ezernyi kavalkádja,
kifogyhatatlannak tűnő zene varázsolt magával,
azt gondoltam, az örök bizakodást
talán a sok szépség,
a mindenhol megszólaló gyönyörű muzsika,
a mesés múlt adja
a mélységes hitet Allahban,
hogy minden nyomor, minden baj ellenére
lenni érdemes,
szinte habzsoltam a felém áradó szépséget,
tudtam, a csodák még nem értek véget,
a távolból a müezzin imára hívó hangja megszólalt,
és én felébredve, kicsit szomorúan
visszatértem hétköznapi, nappali világomba,
de a vágy nem múlt el, hisz oly rövid az éjszaka,
számban még élt a mézes diós tészta emléke,
hiszem, hogy visszatérek,
lehet, hogy egy következő álomban,
ezt a töretlen bizakodást talán már Tőlük tanultam,
abban a távoli, hozzám mégis oly közeli,
ismerős, de egyre ismeretlenebb világba.

2010. január. 13.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése