2016. november 24., csütörtök

Kettősségek



Kettősségek

Szívemben rózsák tüskéi. Fájdalom sajog bennem.
Megállnék a suhanó időben, hogy visszafordítsam az elmúlt pillanatok részeit.
Szemem előtt végig vonul sorsom, életem átélt történései. Így múlt el életem.
Szegény és gazdag vagyok egyben. Bennem ifjúságom, a régvolt történések.
Pillanatok, melyek mellett elsodort az élet, melyeket megéltem és átéltem.
Olykor felhőkbe fogóztam, szárnyaltam a végtelenben, vagy a mélybe zuhantam.
Alkonyban, vagy sötétben éltem, vagy felragyogott, utamat megvilágosította a fény.
Őszintén éltem. Talán ezért is olyan mélyen vannak bennem a fájdalmak, a kínok.
Tanultam és hittem az igaz emberséget.
Minden emlékben van valami mély értelem, minden mond nekem valamit.
A felhőkön át még kél a Nap. Olykor sápadtan, olykor ragyogóan.
Sötétet borít szívemre, vagy elsimítja bennem a fájdalmakat.
Álmokban éltem, s az álmok néha valósággá váltak.
A csillagok, s a Hold nekem is utat mutatott vándorlásaim során.
Az idő eljárt felettem.
Hajam ezüst szálakkal telehintett, ajándék már minden újra ébredő nap.
 *
Két szemem könnyel áztatott,
Arcomon fáradt mosoly:
Magához ölel a szomorúság
Megérkezik az éj sötét hintón
Az égen hiába gyúlnak csillagok
Szökkenve oson az ezüst Hold
Csend, némaság, magány van velem
Csak az álom ad megnyugvást lelkemben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése