2018. szeptember 5., szerda

Emléksóhajokban az örök idő ...


Emléksóhajokban az örök idő ...

Hegyek, völgyek, folyók, patakok, tavak, - virágos mezők, illatos erdők - minden, mi a természet, a csoda nekem: mindezt nagyon szeretem.
Szeretek üldögélni, hallgatni a neszeket a csendes, tücsökszerenádos esteken. Szeretem figyelni a vizek ringató lágyságát, amiben a hold ezüst uszályos ruhájában fürdik. Szeretem hallgatni a természet dallamait, melódiáit. A nádast, amint villog a lemenő nap fényében. A part menti fák csendesen susognak, bólogatnak, otthont adva a madaraknak, az apró kis élőlényeknek. A tó vizében csillagok reszketnek. A csöndes éjszakákon csak a békák szerenádja és a  tücskök ciripelése, bogarak zümmögése hallik. Árnyékok osonnak, ölelik a csendet, a házak felől kutyaugatást, az éj neszeit hozza a szellő. Az érzésben átölelő este, a messzire szálló emléksóhajokban az örök idő szövődik.
Szelíd ringatással ölel magához, szemem behunyva szárnyalok a csillagok, a fény felé, a csendes éjben, az én tündérvilágomba.

*
Homokos, sekély patakpart
Leszálló esti szürkület
Vizi madarak szárnyalnak

Túlparti köveken árva fűzfa
Ágait mélyen a vízbe mártja
Szomorúságát, bánatát susogja

Vad szél tépi, levelét szakítja
Éjjel az ezüst Hold ringatja
Fénybogarak ragyognak alatta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése