2014. július 19., szombat

Hogy mit jelent számomra a Balaton



Hogy mit jelent számomra a Balaton

Hogy mit jelent számomra a Balaton,
nehéz Neked elmondanom,
beszélni nem könnyű róla,
mint a szeretetről általában,
de talán, ha hasonlítanám,
az olyan szerelemhez hasonlítanám,
ahol az egyik fél időnként mással flörtöl,
de minden alkalommal megbizonyosodik arról,
hogy lehet más szebb, gazdagabb sokkal,
de annál az egynél,
annál az igazinál
senki nem simogat finomabban,
senki sem ölel jobban,
mert bizony én úgy érzem,
amikor selymes vizébe lépek,
hogy simogat, hogy átölel,
talán azért, mert szeret engem,
mint ahogyan én őt szeretem.
De olyan is nekem a Balaton,
mint az otthon,
mikor valaki hosszú távollét után
hazamegy a szülői házba,
ahol kísértenek a gyermekkori emlékek,
az ifjúkori álmok,
felhőtlen hancúrozások,
igen, kicsit úgy megyek hozzá,
mint aki hazamegy,
és ha bízom benne, ha rábízom magam,
finom hullámaival még el is ringat,
mint valaha a bölcsőben édesanyám.
Vagy, mint egy szent zarándokút,
ha Révfülöpnél elindulok a hosszú útra,
a kezdetnél még sok a jókedvű ember,
azután szépen lassan mind elmaradnak,
és én egyedül vagyok,
néha egy csobbanás,
egy kíváncsi halacska ugrik ki,
körülöttem más nincs,
csak a lágyan simogató víz,
fejem fölött a ragyogó kék ég,
az út közepére már semmi sincs velem,
nincsen idő, és nincsen rohanás,
a vidám fürdőzőkkel
a gondjaimat is hátra hagyom,
és a csöndben önmagammal találkozom,
messziről feltűnnek Boglár körvonalai,
ahogy egyre jobban rajzolódik ki,
úgy térek vissza zajos forgatagába a mának,
velem van az emlék,
hogy nem veszett teljesen még el,
hiszen az úton találkoztam,
elveszítettnek hitt önmagammal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése