2017. december 7., csütörtök

A szeretetem ...



A szeretetem …


Egyre hidegebbek a napok, egyre hosszabbak az éjszakák .. És egyre nehezebbek számomra. Esik a hó. Megállás nélkül. Gyönyörű ez a világ, gyönyörű és mégis olyan fájó.
Amikor szembetalálom magam olyan emberekkel, akik csak bántani tudják embertársaikat, - számomra olyan megrázó. Megrázó és egyben érthetetlen is, mert minden embernek van választási lehetősége. Mindenkinek adott a továbblépési lehetőség. Hisz természetes – legalább is számomra, ha valami nem felel meg az ízlésemnek, oda nem térek be többé. Talán túl naív vagyok? Akiket bánt mások „szeretete”, valószínű nem kaptak az életben szeretetet, vagy nem eleget, ezért mindenkiben, mindenben ellenséget vélnek felfedezni, és azt olyan dolgokkal reagálják le, ami másokat sért. Az ilyen emberek tehetnek a világ összes fájdalmáért, szenvedéséért, - nem törődve mások lelkével. Mindenkin és mindenen átgázolnak.
Igazad van: Van akinek a szó, maga a szó, maga az érzés is rossz. Aki maga nem élt, - nem élhetett át érzéseket, de vajon – akkor is – ezt az érzést, mások érzéseit miért tartja rossznak, miért hoz ki egyes emberből gorombaságot, ocsmányságokat a szeretet. Mert miért is rossz a szeretet? Miért kell másokat bántani azért, mert ő nem érezhet, vagy másként érez. Igen, igaz, - az a fontos, hogy akit szeretünk, ő mit érez, ővele együtt mit érezhetünk át, és csak az számít a mi szemünkben, amit Ő mond. A szavak sokszor csak feleslegesek. Mindenkinek joga van szeretni, mindenkinek joga van az érzéseit kimondani, és ha az emberekben ellenkező érzelmeket vált ki – neki is joga van mindehhez .. Ahhoz, hogy ő ne szeressen, De ahhoz akkor sincs joga, hogy más érzéseibe belegázoljon, bántóan lépjen fel.
Joga a hóban dideregni, - joga van szabadon gondolkodni és joga van az érzelmeit nyíltan kimondani, - kimutatni. Félünk – sok mindentől félünk. Sokszor saját érzéseinktől is megrémülünk, de vannak pillanatok, amikor mégis azt tesszük és azt tehetjük, amit a szívünk, a lelkünk, a belső világunk vezérel.
Mint minden napom lassan a hajnalt ébresztgeti. Olvastam: olvasom Verlaine  versét az:
„Érzelmes séta”-t, és elgondolkodom: nemrég még így éreztem: ültem a tópartomon, a lemenő nap fényében figyeltem a tavirózsákat /lótuszvirágokat/, a fűzfámat, a nádas közül hangzó békákat, vadkacsákat hallgattam. És ültem ott fájó szívvel – fájó lelki sebeimmel. Nemrég búcsúztam. Búcsúztam a tótól, az egész szeretett „tündérvilágomtól”. És most itt van, itt a tél. Nagy, puha fehérség borít mindent – nagy puha fehérség borítja szívemet is. Borzongok  didergek. Nincsenek az éltető elemeim, - a szívemben az Irántad érzett szeretetem melenget, de olyan jó Rád gondolni. Titkok! Érzelmek – szeretet. És az út. Az útnak még nincs vége. Megyünk tovább, mert mindig kapunk egy gondolatot, - szépséget, - érzést, amiért érdemes, újra érdemes egymást keresni. De tudni kell – az útnak soha nem lehet vége, - mert az út végtelen. Végtelen – ami tele van titokkal, - titokzatossággal, gyűlölettel, - bántalmakkal, de mindig ott van az érzés. Minden mögött az érzés, - a szeretet. A szeretetem irántad – Tefeléd

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése