2016. július 25., hétfő

Olyannak maradjak ...



Olyannak maradjak …

Azt mondod, olyannak maradjak,
amilyen mindig is voltam,
olyannak, amilyen én vagyok,
hát persze,
szeretnék megmaradni magamnak,
tudom, te engem szerettél meg,
ha egy nap másnak látnál,
rám nem ismernél,
neked csak egy idegen lennék,
de vajon lehet-e akarattal
az embernek,
őszinte önmagának maradni,
nem is jó szó az akarat,
talán nem akarat kell
inkább tudatosság,
hogy ne legyek más,
hogy maradjak magam,
néha kócosan,
néha hebehurgyán,
tudom tudatosan,
nem kell, nem szabad
semmit mást tennem,
csak megmaradnom,
mert ilyennek szeretsz,
s a szeretetedet
nem akarom kockára tenni,
nekem nem szabad megváltozni,
de hát honnan tudhatja az ember,
a határt mikor lépi át,
önmaga
és az önmagát eljátszó szerep között,
vagy az ember akkor leginkább önmaga,
amikor eléggé megfontolatlan,
amikor azt gondol, azt mond,
akként cselekszik,
ahogy érzi,
hogy mondania, gondolnia,
cselekednie kell,
és ha ez más,
mint a kívülről jövő tanács,
akkor is csak erre az érzésre hallgat,
mert ő, az â01Eénâ01D őrzője, védője,
néha talán konfliktusok okozója,
talán zűrzavarok keltetője,
de belül, ha érthetetlenül is,
belül béke van,
ha az ember ráhallgat,
tudod, arra gondoltam,
a világ valahogy így keletkezhetett,
így lett önmaga,
talán egy belső hang súgta,
(akkor talán még nem is volt más,
csak belső hang)
ilyen legyen,
nem előre megtervezte,
csak úgy, olyan spontán,
mint egy vándor,
aki megáll valahol,
ott, ahol a hely megtetszik neki,
ahol magát legjobban érzi,
és hirtelen,
gondolkodás nélkül kimondja,
eddig csavarogtam,
most itt lesz az otthonom,
hogy hogyan, miért, és miből,
az legyen a holnap gondja,
úgy még nem volt soha,
hogy sehogy ne lett volna,
végül az lesz az igazi,
egyetlen otthona,
így keletkezhetett a világ is,
csak egy hírtelen ötlettel
meggondolatlanul,
talán attól lett ilyen,
hogy nem előre tervezett,
hogy spontán,
attól ilyen szörnyűséges,
és gyönyörűséges,
tökéletlenül tökéletes,
pont, amilyennek szeretjük.

2008. július 17.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése