2016. február 15., hétfő

Azt mondják ...



Azt mondják, bűn nélkül ember nem létezik


Tudod, azt mondják,
rossz az ember,
hogy bűn nélkül ember nem létezik,
pedig azt hiszem, én jó voltam,
ha nem is bűntelen,
de nem bántottam senkit,
senkit nem gyűlöltem,
és emlékezetem szerint
akarattal,
vagy rossz szándékkal nem hazudtam,
a koldusnak alamizsnát adtam,
mások ellen nem áskálódtam,
és mégis,
mert rosszat nem tettem,
magammal megelégedve
soha nem lehettem,
voltam,
mint egy jégbúrával letakart rózsa,
ki senkit nem csap be,
tövisével senkit meg nem sért,
de illatával sem okoz örömet,
mert nem enged senkit közel
a rajta lévő búra, és hiába él,
valahogy van benne valami halott,
mert csak a hideg ablakon át éri
az éltető napsugár,
de talán már elolvadt a jég,
olyan közel merészkedtél,
hogy a leheletedtől olvadt el,
talán már felengedett a rózsa is,
már kezd tudatosan rózsának lenni,
tudja magáról, hogy ő egy rózsa,
amelyiknek illata is, tövise is van,
s vigyáz, lehetőleg ne szúrjon,
és mégis,
illatával közel csalogasson madarat is,
embert is,
mert szeret ez a rózsa,
és szeretné, ha Te is szeretnéd.

/2007./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése